De campagne ‘Peelgeluk’ is helaas niet als finalist van de Galajaardprijs uit de bus gekomen. De communicatieprojecten ‘Aanleg van de Centrale As in Friesland’, het Rotterdamse ‘Citylab010’, de campagne ‘113 Zelfmoordpreventie’, de ‘Week tegen de Kindermishandeling’ en ‘Zuyderland Live!’ zijn de vijf finalisten voor de Galjaardprijs 2017. Deze vijf finalisten strijden op donderdag 11 mei in het Provinciehuis van Zwolle via o.a. een korte pitch om de prestigieuze Galjaardprijs 2017: de ‘Oscar’ voor de beste communicatie in het publieke domein. De Galjaarddag wordt jaarlijks georganiseerd door Logeion, Nederlands grootste beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals.
De vakjury was onder de indruk waren van de kwaliteit van de nominaties. Het totaal aan Galjaardinzendingen biedt een inspirerende rondblik van de ontwikkelingen in de publieke communicatie. De nominaties zijn een prachtige illustratie van de ontwikkelingen in het communicatievak. Op basis van de criteria impact, innovatie en inspiratie heeft de vakjury de uiteindelijke finalisten gekozen. Er wordt een juryrapport opgesteld dat na de Galjaarddag uitkomt, hierin staat van elke nominatie een korte terugkoppeling.
We blijven ongelooflijk trots op de nominatie door de regiojury Limburg en we wensen met name de Limburgse inzending 'Zuyderland Live!' veel succes op 11 mei.